Allmän information
Wakey ApS
Wichmandsgade 8B
5000, Odense C
Denmark
CVR-nr.: 41704780
Phone: +45 60831412
Email: info@wakeypouches.se
Priser
Hos Wakey Pouches är alla priser i svenska kronor och anges inkl. moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser dagligen utan föregående samtycke. Reservationer görs för utsålda föremål.
Betalning
Wakey accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron och Mastercard. Betalningen dras endast från ditt konto när varan skickas. Du kan betala med Klarna. Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och inkl. moms. Reservationer görs för prisfel och slutsålda/uteblivna varor.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Leverans
Wakey strävar efter att skicka beställningar som görs före kl. 15 samma dag, beställningen skickas sedan nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Sverige. Fraktpriser från 49 SEK. Varorna kommer att levereras till den leveransadress som anges vid beställningstillfället.
Vi levererar inte utomlands och inte till Färöarna och Grönland.
Dina varor skickas med Post Nord eller GLS.
OBS: Om det inte finns något utrymme på utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att meddelas om. Om problem uppstår, vänligen kontakta kundtjänst.
Varor levereras varje vardag. Din vara kommer att levereras 2-3 arbetsdagar efter beställningen. För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor.
Villkoren kommer att anges specifikt före köpet av dessa varor.
Garanti
En 2-årig garanti beviljas i enlighet med den danska köplagen. Vår garanti gäller för defekter i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengar returnerade eller en minskning av priset, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Wakey kommer att täcka returkostnader i rimlig utsträckning. Vid returer, reklamationer och användning av ångerrätten, skicka till:
Wakey ApS
Wichmandsgade 8B
5000 Odense C.
Denmark
Frakt kommer inte att tas emot vid leverans.
Återbetalning
Vid återbetalningar, vänligen inkludera bankuppgifter i form av konton och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Denna information kan tillhandahållas utan risk via e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att uppfylla återbetalningen.
Ångerrätt
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbshop.
Perioden beräknas från den dag då du mottar beställningen.- Få den sista artikeln i fysisk besittning, i händelse av ett avtal om flera olika varor, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller flera gånger.- Får den sista satsen, eller sista delen i fysisk besittning, när det gäller överenskommelse om leverans av varor som består av flera partier / delar.- Den första artikeln i fysisk besittning, när det gäller regelbunden leverans av varor under en viss tidsperiod. Returkostnader måste bäras av dig. Avbokning ska anmälas till oss senast 14 efter köpet och från avbeställningen måste du returnera försändelsen senast 14 dagar efter. Anmälan ska göras via e-post på info@wakeypouches.se. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utöva din ångerrätt. Om du vill skicka tillbaka varan till oss måste du fylla i den bifogade retursedeln och skicka varan till:
Wakey ApS
Wichmandsgade 8B
5000 Odense C
Denmark
Du kan inte avbryta genom att helt enkelt vägra att ta emot varan, utan att samtidigt meddela detta tydligt. Förpackningen för de inköpta produkterna får inte brytas, i det här fallet kan de inte returneras.
Varor som är undantagna från ångerrätten
Följande typer av varor ingår inte i ångerrätten:
- Varor som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur och där förseglingen bryts efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur blir oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Varor, där förseglingen bryts.
- Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har börjat med konsumentens föregående uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullt utförd.
- Tillhandahållande av digitalt innehåll som inte tillhandahålls på ett konkret medium, om utförandet har börjat med konsumentens tidigare uttryckliga samtycke och erkännande därav, att han därmed förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, dock exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal som ingås på offentlig auktion.
- Varor som försämras eller snabbt blir föråldrade.
Återvända
Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du måste bära de direkta kostnaderna för returen. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Hanteringen går snabbare om du också fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär. Du bär risken för varan från tidpunkten för leverans av varan tills vi har fått tillbaka den. Vi accepterar inte paket som skickas kontant vid leverans.
Varans skick vid retur
Du är endast ansvarig för eventuella försämringar av varans värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma arten, egenskaperna och hur den fungerar. Med andra ord kan du prova objektet som om du försökte det i en fysisk butik.
Om artikeln har testats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av inköpsbeloppet, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela inköpsbeloppet måste du testa varan utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för kommer detta inköpsbelopp att dras av. Genom att utöva ångerrätten kommer alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader på grund av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått meddelande om ditt beslut att utnyttja ångerrätten. Återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har lämnat dokumentation om att du har returnerat den innan dess.
Policy för personuppgifter
För att du ska kunna ingå avtal med oss och handla på vår hemsida behöver vi följande information om dig: Namn, Adress, Telefonnummer och E-mail om vad du har köptVi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig och för att kunna behandla förfrågningar angående ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för Wakey Pouches. I den kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.
Klagomål – översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt som köpts i vår webbshop kan ett klagomål skickas till:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål på Europeiska kommissionens onlineplattform för klagomål. Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver ett klagomål här måste du ange vår
Email: info@wakeypouches.se